NOTW- Couple created device to prevent pirates hijacking a ship

alapfok

A 2013. októberi szám 6. oldalán található cikket hallgathatod meg itt. 

Egy pár olyan eszközt készített, amely megakadályozza, hogy kalózok hajókat raboljanak el

Egy házaspár egyszerű módot talált fel arra, hogy megakadályozza, hogy kalózok hajókat raboljanak el, és ezzel milliókat fognak keresni. Teresa Stevens egy olyan műanyag akadályt álmodott meg, amely illeszkedik a hajó korlátjára, és lehetetlenné teszi, hogy egy másik hajóról bárki is átmásszon a fedélzetre. Teresa és férje, David most ünnepelnek miután bűnmegelőzési eszközükkel az első évben 1 millió fontot kerestek.

A Kalózellenes Védőakadály kifejlesztése hét hónapot vett igénybe, és egy konténerszállító nagyvállalat tesztelte a Perzsa-öbölben, amely hírhedt kalózterület. Az akadály “P” alakú, és eddig több mint 100 hajóra szerelték fel.

Stevens asszony, aki korábban séf volt, férje, David mellett dolgozik közös cégükben, a Maritime and Auto Security Solutionsban a Hants-i Lee-on-Solentben. Az asszony elmondta: “Kalózellenes eszközökön dolgoztunk, és a férjem olyan módszerrel állt elő, amely távolról irányítja a hajót. Megrendelőink azonban elsősorban olyan dolgot akartak, ami megakadályozza a kalózokat abban, hogy feljussanak a hajóra, így hát olyan dolgokra gondoltunk, hogy lespricceljük a kalózokat chili olajjal, és más dolgokkal. Hirtelen felmerült bennem, hogy tegyünk egy óriási műanyag P idomot a korlátra, ami megakadályozza, hogy a létrák és dobó horgok beakadjanak.”

A műanyag elem túllóg a korláton, és megállítja a kalózokat. A kalózok létrákat és dobó horgokat használnak a hajóra való átszálláshoz, ám az eszköz széles műanyag teteje miatt a horgok nem tudnak beakadni.

Stevens asszony hozzátette: “Az eszközt a Királyi Tengerészgyalogság tesztelte egy helyi kadétiskolában, és nem tudtak átmászni rajta. Még kötelet is kötöttünk rá, ám az akadály alakja következtében a tengerészgyalogosok az áthajlás miatt nem tudtak átjutni rajta. Két órán át próbálták, és fel kellett adniuk, majd az Öbölben is alaposan ki lett próbálva. Mára körülbelül 100 hajóra szereltük fel az eszközt, és egy tengeri olajfúró vállalattal vagyunk tárgyalásban a szállításról, mivel a cég Afrika partjainál működik. A fúró torony, és a cég hajói rendszeresen ki vannak téve a kalózok támadásainak.”

Kapcsolódó anyagok